Sosyal Medya Pazarlama Nedir?

author photo

İnternetin büyümesiyle birlikte iletişim yeni bir boyut kazandı. Haber reklamları gibi tek taraflı bir reklam modelinden müşteriyle birebir etkileşimi olan iki boyutlu bir sosyal medya iletişim aracına dönüştü.

Milyonlar insanın kayıt olduğu ve birbirleriyle etkileşim halinde olduğu bu  devasal yapılara “Sosyal Medya” ve bu pazarda yapılan satış çalışmalarına da “Sosyal Medya Pazarlama” denmektedir.

Bir ürün ve hizmetin sosyal medya ağları üzerinden paylaşılmasıyla anında binlerce kişiye ulaşılmaktadır.  Böylelikle kısa sürede ürününüzü ve hizmetinizi birçok kişiye ücretsiz olarak tanıtma fırsatı bulmuş olursunuz.

Sosyal Medya Pazarlama Nedir


Eski yıllarda televizyon, radyo ve email reklamcılığı gözdeydi. Fakat günümüzde bunların yerini yavaş yavaş sosyal medya almıştır. Sosyal medya ile istediğiniz bir kitleye ne kadar sürede ulaşacağınızı ve bu kitleyi diğer reklam modellerinde ne kadar sürede elde edeceğinizi aşağıdaki kısımda açıklayacağım.
25 Milyon bir kitleye ulaşmak istediğinizi düşünelim. Facebook üzerinden 25 Milyon kitleye 1 yılda ulaşabilirsiniz. Televizyon reklamlarıyla 25 Milyon kitleye 6.5 yılda ulaşabilirsiniz. Radyo reklamlarıyla bu kitleye 19 yılda ulaşabilirsiniz. Sosyal medyanın neden seçilmesi gerektiğinin nedenlerinden biride budur ve sosyal medyanın gücü ortada!

Neden Sosyal Medya?

Çiçekçi firması düşünün, mahallesinde herkes tarafından tercih edilen bir firma fakat firma sahibi yeni müşterilere ve pazarlara ulaşmak istiyor. Bunun için seçeceği en iyi tercih sosyal medya ağları olacaktır. Çünkü ücretsiz olması ve milyonlarca müşterinin bu ağları kullanması anlık olarak binlerce müşteriye ulaşılmasından dolayı sosyal medya iletişimin en önemli yüzü olmayı başarmaktadır.

Sosyal Medya’nın Avantajları?

Sosyal medya ile markanızın bilinirliğini artırabilirsiniz.

Sosyal medya ile markanızı takip eden müşterilerinizin çevrelerine de erişebileceğiniz için yeni müşteriler kazanmanız kolay olacaktır.

Sosyal medya üzerinden ürününüzü tanıttığınız zaman müşterilerinizin ürününüze bıraktığı yorumlar ve beğeniler yeni müşterilerin ürünü alırken karar vermesinde etkili olmaktadır.

Sosyal medya üzerinden firmanıza ulaşan müşterilerinizin sorunlarınızı çözdüğünüz zaman firmanızın güvenilirliğini bir adım daha artırmış olursunuz.
Sosyal medya üzerinden çekilişler düzenleyerek firmanızın daha çok kişiye ulaşmasını sağlayabilir ve markanızın bilinirliğini artırabilirsiniz.

Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi

Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi?

1.Kaynaklarınızı Planlayın!

Sosyal medya işleri için ayrılacak bütçe ve zamanı belirleyin.

2.Hedef Kitlenizi Belirleyin!

Ulaşmayı hedeflediğiniz hedef kitlenizin yaş, cinsiyet, şehir gibi özelliklerini araştırın ve en çok hangi sosyal medya araçlarını kullandığını belirleyin.

3.Sosyal Medya’ya Zaman Ayırın!

Sosyal medya için içerik oluşturup, yayınlamak ve müşterilerinizin sorularını cevaplamak için zaman ayırın.

4.Sosyal Medyada Yerinizi Alın!

Sosyal medya ağlarını belirlemeden önce hedef kitlenizin en çok faaliyet gösterdiği sosyal ağları belirleyip, bu sosyal ağlar üzerinde sosyal medya hesaplarınızı açarak sosyal medyada yerinizi alın.

5.Kitlenizi Belirleyin!

Aylar içinde ne kadar müşteriye ulaşacağınızı belirleyin. Elinizde somut bir plan olması her zaman daha iyidir.

6.Takip Araçlarını Kullanın!

Hedefleriniz doğrultusunda ilerleyip ilerlemediğinizi belirlemek için Sosyal Medya takip aracı ile sonuçlarınızı karşılaştırarak ölçün.

Etiketler: sosyal,medya,belirleyin,kitleye,zaman

1 Yorum:

avatar
Yunus Emre KÖROĞLU delete 26 Nisan 2018 00:39

Aklınıza takılan sorularınızı yorum olarak sorabilirsiniz? En kısa sürede dönüş yapacağız.

Cevap


EmojilerEmojiler

Sonraki yayın Önceki yayın
Önceki yayın Önceki yayın