SEO Nedir

author photo

SEO, uzun tanımıyla “Arama Motoru Optimizastonu” yani arama motorlarının sitelerin olmasını istediği yapıda olmasını sağlamak için siteler üzerinde yapılan çalışmalar ve tekniklerdir. Kısaca bu işlemlere SEO denmektedir.

Google Üzerinden bir arama yaptığınız zaman Google size iki sonuç sunar. Bir üst sırada bulunan reklam sonuçları diğeri de doğal sonuçlardır. Doğal sonuçlar aradığınız konuyla en alakalı sonuçlardır. Reklam sonuçları ise konuyla alakalı olmayabilir ve aradığınız sonucu bulamayabilirsiniz. Bundan dolayı doğal sonuç listesinde yer almak her zaman önemlidir. Bu başarıyı SEO çalışmalarıyla yakalarız.


seo nedir


Google’ın Adwords hizmetinden yararlanıp para ödeseniz dahi reklam sonuçlarında yer alırsınız ve bu yer almanız paranızın boyutuna göre sürelidir, oldukça maliyetli bir çalışmadır. Organik SEO uygulamak hem maliyeti azaltır hem de kalıcılığımızı artırır.

SEO çalışmaları Site içi SEO ve Site dışı SEO olmak üzere iki ye ayrılır. SEO çalışmalarında her iki çalışmada önemlidir ve yapılması gereklidir.

Site İçi SEO

Site içi SEO, sitenizin iç yapısıyla alakalı yapılan çalışmalardır. Sitenizin etiketleri, başlıkları, açıklama satırları gibi kısımları geliştirmeye dayanır. Site içi SEO da dikkat etmemiz gereken web sitenizin içeriği, resimleri, url yapısı, başlık, meta etiketi ve site içerisindeki linkler üzerinde yapılan düzenlemelerdir. Site içi SEO’nun yanında ek olarak yazı tipi gözleri yormamalı ve iyi okunmalıdır. Sayfa hızlandırma çalışmaları yapılarak sitenizin hızlı açılması sağlanmalıdır. Her şeyden önemlisi içeriğiniz kaliteli ve okundukça okunan bir içerik olmalıdır. Sitenize özgün içerikler oluşturup, güncel tutmalısınız. Site içi link yapısında da yazdığınız konuyla ve başlıkla alakalı kısaltma yapmalısınız.

Resimleri küçültmeniz sayfanızın hızlı açılmasını sağlayacağı gibi Google üzerinde de yükselmenizi sağlayacaktır. Resimlerinizi ekledikten sonra mutlaka isimlendirin bu işlem Google’ın resimleri daha iyi taramasını sağlayacaktır. Ayrıca resimlerinize alt etikette mutlaka eklemelisiniz. Eklediğiniz içeriğin başlık yapısına da dikkat etmelisiniz. Sitenizdeki başlık h1 den başlayarak h6 kadar sıralı bir yapıda olmalıdır. Sitenize içerisinde yazılar arasına mutlaka yönlendirici linkler oluşturmalısınız.

Site Dışı SEO

site içi seo ve site dışı seo


Site dışı SEO, site içi SEO ‘dan sonra başlanması gereken ikinci adımdır. Site dışı SEO çalışmasında diğer sitelerle ilişki kurarak link oluşturmalısınız. Sosyal ağlarda paylaşım yaparak link kazanmak en önemli link kaynağıdır. İçeriğinizin daha fazla kitleye ulaşması için mutlaka e-posta ile gönderimi de aktif etmelisiniz. Konuk yazar olarak bilinen yöntemle de, sitenize benzer içerik de siteler de yazarlık yaparak yazdığınız sitelere linkinizi eklemeniz yine önemli backlink kaynağı arasındadır. Bu çalışmalar site dışı SEO çalışmalarının temel işlemleridir.

Arama Motorları

Arama motorları, istediğimiz konuyla ilgili siteleri karşımıza getiren web siteleridir.

Arama motorlarının iki görevi vardır. Bunlar tarama ve sıralamadır. Tarama, arama motoruna eklenen web sitelerinin verilerinin taranıp veri depolarına eklenmesi işlemidir. Arama motorları bu işleri yapabilmesi için otomatikleştirilmiş botlarını sitelere gönderir. Bu botlar siteyi tarayıp sitedeki verileri depolar.
Sıralama, arama motorları topladığı bu verileri ilgi düzeyine göre sıralar.

Arama Motorlarında İndexleme İşlemi?

Arama motorları web sitesi içerisindeki metinleri tarayıp indexleyebilir fakat resim üzerindeki metinleri tarayıp indexleyemez. Arama motorları üzerinde bir şey aradığınız zaman arama motorları milyarlarca veriyi süzer. Konuyla ilgili siteleri bulur ve web sitelerinin popülerliğine göre sonuçları sıralar. Arama motoru botları bir site içerisindeki sayfa ne kadar popülerse o kadar üst sıralara getirir.

Web siteleri crawler yani örümcek diğer tabirle arama motoru botlarının anlayabileceği dilde kodlanır. Crawler milyonlarca veriyi tararlar. Crawler günlük indexleme yaparlar. Arama motorları verileri depolayabilmek için binlerce veri merkezi kurmuştur.

Robot.txt Dosyası Nedir?

Robot.txt dosyası, arama motoru robotlarını yönlendirmek için oluşturulan dosyalardır. Yol haritasına da benzetebiliriz dosya yollarının gösterir ve arama motoru botlarının işlerini kolaylaştırır. Ayrıca sitenin indexlenmesini istediğimiz bölümleri ve indexlenmemesini istediğiniz bölümleri buradan ayarlarız.

XML Site Haritası Nedir?

XML site haritası, arama motoru botlarının web sitelerimizi daha kolay şekilde takip edecekleri ip uçları veren liste diye düşünebiliriz. Site haritaları genel olarak sitemap.xml olarak adlandırılır. Sitemizin dosyalarının bulunduğu kök dizinde bulunur.

Daha iyi bir SEO optimizasyon için tüm resimlerinizi bir klasöre koyunuz. Resimlere mutlaka alt etiketi ekleyin ve site haritasında görseller için site haritası oluşturun.

Video optimizasyon, resimlerde olduğu gibi tüm videolarınızı bir klasöre koyunuz. Videoların yazıya çevrilmiş dökümlerinide ekleyin. Anahtar bir etiket kelime oluşturun. Videonun url’sinde mutlaka anahtar kelimeleri kullanın. Video görselleri için video site haritası bulundurun.

Meta Etiketler Nedir?

Meta etiketler, web sitenizin açıklama satırlarının yazıldığı head arasında bulunan kısımdır. Meta etiketlerini kullanarak sitenize keywords yani anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz. Description ekleyerek sitenizin ne ile ilgili olduğunu arama motoru robotlarına meta etiketleri yardımıyla bildirebilirsiniz. Description genelde 160 karakter kadar bir iki cümlelik açıklama satırı olmalıdır. Anahtar kelime ise sitenizde 15-20 kadar kullanabilirsiniz.

SEO çalışmaları düzenli ve sürekli yapılması gereken bir çalışmadır. SERP yani doğal sonuç listesinde yer almanız için her zaman SEO çalışmalarınıza devam etmeniz gerekir. Google Analytics gibi araçlar ile sitenizin durumunu görerek yeni stratejiler geliştirmeli ve bu stratejilere uygun planlar yapmalısınız.
SEO araçlarını kullanarak sitenizin güncel SEO raporuna ulaşıp sitenizi değerlendirebilirsiniz.

En çok kullanılan ücretsiz olan iki araç vardır. Google Webmastertools ve Google Analytics. Google Webmastertools ile sitemizin meta etiketlerini, sitemap, robots.txt dosyalarını güncelleyebiliriz. Google Analytics aracı ise bizlere sitemizin gelen kitle hakkında detaylı bilgiler verir. Her iki aracıda kullanmak SEO çalışmalarında oldukça önemlidir.

Gooogle Webmastertools, arama motoru optimizasyonu ve internet sitemizin içeriğinin tanıtılmasına yarar. Optimizasyon çalışmasının başarı analizlerini ve durum takibini yapar. Yeni yapı ve SEO stratejisi geliştirir.
Google Analytics, sitemize gelen ziyaretçi istatistiklerinin izlenmesini sağlar. Arama anahtar kelimelerinin incelenmesini sağlar. Ziyaretçi trafiğinin detaylı raporlarını görmemizi sağlar.

Backlink Nedir?

backlink nedir


Backlink, herhangi siteden sitemize yönlendirilen linklere backlink denir. Arama motoru botları sitemize verilen backlinklerin kalitesini sayar. Bu backlinklere göre algoritmasını kullanarak bir sıralama yapar. Backlink ne kadar kaliteliyse arama motoru sıralamasında sitemiz o kadar üst sırada yer alır. Alınacak backlink sitemizle aynı sektörde olmalıdır. Site dışı SEO ‘nun püf noktası sitemize backlink oluşturmaktadır.

Etiketler: seo,arama,site,motoru,google,motorları,sitenizin,web,backlink,dışı

1 Yorum:

avatar
Yunus Emre KÖROĞLU delete 26 Nisan 2018 00:38

Aklınıza takılan sorularınızı yorum olarak sorabilirsiniz? En kısa sürede dönüş yapacağız.

Cevap


EmojilerEmojiler

Sonraki yayın Önceki yayın
Önceki yayın Önceki yayın